Bending the Rules

Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte...

en dan in de IT sector

Wij gaan geen uitdaging uit de weg maar dit was wel even spannend.
Zoals ieder IT bedrijf had ook Bending the Rules een personeelsprobleem.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het ‘gemiddelde karakter’ van IT mensen (specialisme, grote kennis/intelligentie en wellicht niet de meest sociaal ‘out-going types’ die makkelijk te vinden zijn).

Waar ga je beginnen?

Is dit een IT bedrijf?

Bending the Rules richt zich op de complexere IT vraagstukken en niet op korte termijn ‘stamp’ producties. Klinkt erg serieus.


Echter bij kennismaking zagen wij op de werkvloer iets heel anders. Halters, BBQ’s, bierbrouwen, afstandbestuurbare auto’s...is dit een IT bedrijf?

Voor ons was de conclusie snel gemaakt: koppel de complexe sterke IT kant aan de flamboyante stijl van het bedrijf. Door ludieke fotografie wisten we een unieke toon te zetten richting nieuw personeel en hadden we meteen een mooie employer branding campagne.

Maar was het succesvol?

'Zet ze maar uit'

Vreemd genoeg is het ‘t beste compliment wat je kan krijgen als marketing bureau. Om de campagne uit te zetten. In 7 weken hadden we 100+ aanmeldingen waarvan uiteindelijk 4 personeels leden zijn aangenomen.