Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte... en dan in de IT sector Wij gaan geen uitdaging uit de weg maar dit was wel even spannend. Zoals ieder IT bedrijf had ook Bending the Rules een personeelsprobleem.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het ‘gemiddelde karakter’ van IT mensen (specialisme, grote kennis/intelligentie en wellicht niet de meest sociaal ‘out-going types’ die makkelijk te vinden zijn).Waar ga je beginnen?

Bend or break

Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte... en dan in de IT sector Wij gaan geen uitdaging uit de weg maar dit was wel even spannend. Zoals ieder IT bedrijf had ook Bending the Rules een personeelsprobleem.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het ‘gemiddelde karakter’ van IT mensen (specialisme, grote kennis/intelligentie en wellicht niet de meest sociaal ‘out-going types’ die makkelijk te vinden zijn).Waar ga je beginnen?

Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte... en dan in de IT sector Wij gaan geen uitdaging uit de weg maar dit was wel even spannend. Zoals ieder IT bedrijf had ook Bending the Rules een personeelsprobleem.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het ‘gemiddelde karakter’ van IT mensen (specialisme, grote kennis/intelligentie en wellicht niet de meest sociaal ‘out-going types’ die makkelijk te vinden zijn).Waar ga je beginnen?

You do you

You do you

You do you

Inrichten

We hebben Facebook, LinkedIN, Google Max en Indeed ingezet om zoveel mogelijk doelgroepen te bereiken.

Concept

Laat de uiteenlopende types zien die werken bij Bending the Rules. De mensen achter de knoppen kunnen naast programmeren ook BBQ-en, zijn super fit en brouwen hun eigen bier. Door ludieke fotografie wisten we een unieke toon te zetten richting nieuw personeel en hadden we meteen een mooie employer branding campagne.

Content

Still Ads, animatie/video & landingpage.

Optimalisatie

Doorlopend testen en bijsturen op technisch gebied en creatives tot de optimale ROAS is bereikt.

‘Zet ze maar uit.’ Vreemd genoeg is het ‘t beste compliment wat je kan krijgen als marketing bureau. Om de campagne uit te zetten. Het doel was bereikt.

‘Zet ze maar uit.’ Vreemd genoeg is het ‘t beste compliment wat je kan krijgen als marketing bureau. Om de campagne uit te zetten. Het doel was bereikt.

100

sollicitanten in 7 weken

100

sollicitanten in 7 weken

4

personeelsleden aangenomen

4

personeelsleden aangenomen

100%

tevreden

100%

tevreden

Kunnen we sparren?

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op voor een (gratis) brainstormsessie.