CASE:
Bending the Rules
Van een jaar zoeken naar binnen 7 weken resultaat: hoe Bending the Rules hun ontwikkelteam compleet maakte

Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte in de IT-sector - wij gaan geen uitdaging uit de weg, maar dit was wel even spannend. Bending the Rules had, zoals ieder IT-bedrijf, een personeelsprobleem dat ze een jaar lang niet hadden kunnen oplossen ondanks dure recruitment bureaus.
CIJFERS

+100
Sollicitanten in 7 weken

+4
Nieuwe personeelsleden aangenomen in 7 weken.
UITDAGING
Bending the Rules zocht 4 developers om hun team uit te breiden, maar had dit al een jaar lang tevergeefs geprobeerd samen met dure recruitment bureaus die hoofdprijzen rekenden. Ze zochten een alternatieve methode om zelf mensen te werven in plaats van te betalen per developer.
De uitdaging was complex: niet alleen was er veel concurrentie om personeel, de eisen van developers zijn ook hoog - salaris, werkomgeving, uitdaging, remote work mogelijkheden. Je moet er echt uitsteken om de goede mensen aan te trekken.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het gespecialiseerde karakter van IT-mensen: hoge kennis, intelligentie, en vaak niet de meest sociaal 'outgoing' types die makkelijk te bereiken zijn via traditionele kanalen.
ACTIE
meta
"You do you" - authenticiteit als troef
We ontwikkelden het concept om de uiteenlopende types te laten zien die werken bij Bending the Rules. De mensen achter de knoppen kunnen naast programmeren ook BBQ-en, zijn super fit en brouwen hun eigen bier.
Door ludieke fotografie met een acteur zetten we een unieke toon richting nieuw personeel. We speelden in op de authentieke bedrijfscultuur met grappige, opvallende beelden - zoals de insteek dat we een 'chef BBQ' zochten die een goede Angular smaak had, compleet met foto's van coderen tijdens het BBQ-en.
'Na 7 weken kregen we het mooiste compliment dat een marketingbureau kan krijgen: "Zet ze maar uit!" Het doel was bereikt - ze hadden 4 mensen aangenomen en konden er niet meer kwijt.’

Op het laatste moment werd onze Facebook pagina en Ad account geblokkeerd, dus moesten we snel schakelen. Vanwege de tijdsdruk stapten we over op een combinatie van Google (Search & Display) en vacaturebank-advertenties in plaats van Meta.
We creëerden een complete employer branding campagne met stills, animatie/video en een speciale landingpage op een apart subdomein, allemaal in de speelse toon die Bending the Rules onderscheidde van andere IT-werkgevers. De landingpage was volledig afgestemd op de campagne en optimaliseerde de conversie van interesse naar sollicitatie.

HET RESULTAAT

Missie geslaagd in recordtijd
De resultaten overtroffen alle verwachtingen. In slechts 7 weken genereerden we 100 sollicitanten, waarvan ongeveer 45 kwaliteitskandidaten - veel meer dan hun normale instroom.
Het beste bewijs van succes: ze namen alle 4 gezochte developers aan, veel meer dan ze hadden verwacht in zo'n korte tijd.
Na 7 weken kregen we het mooiste compliment dat een marketingbureau kan krijgen: "Zet ze maar uit!" Het doel was bereikt - ze hadden 4 mensen aangenomen en konden er niet meer kwijt.

Van een jaar lang vruchteloos zoeken met dure recruitment bureaus naar een voltallig team in 7 weken - Bending the Rules bewees dat je met de juiste employer branding en creatieve aanpak ook op de krappste arbeidsmarkt de juiste mensen kunt vinden.
CASE:
Bending the Rules
Van een jaar zoeken naar binnen 7 weken resultaat: hoe Bending the Rules hun ontwikkelteam compleet maakte

Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte in de IT-sector - wij gaan geen uitdaging uit de weg, maar dit was wel even spannend. Bending the Rules had, zoals ieder IT-bedrijf, een personeelsprobleem dat ze een jaar lang niet hadden kunnen oplossen ondanks dure recruitment bureaus.
CIJFERS

+100
Sollicitanten in 7 weken

+4
Nieuwe personeelsleden aangenomen in 7 weken.
UITDAGING
Bending the Rules zocht 4 developers om hun team uit te breiden, maar had dit al een jaar lang tevergeefs geprobeerd samen met dure recruitment bureaus die hoofdprijzen rekenden. Ze zochten een alternatieve methode om zelf mensen te werven in plaats van te betalen per developer.
De uitdaging was complex: niet alleen was er veel concurrentie om personeel, de eisen van developers zijn ook hoog - salaris, werkomgeving, uitdaging, remote work mogelijkheden. Je moet er echt uitsteken om de goede mensen aan te trekken.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het gespecialiseerde karakter van IT-mensen: hoge kennis, intelligentie, en vaak niet de meest sociaal 'outgoing' types die makkelijk te bereiken zijn via traditionele kanalen.
ACTIE
meta
"You do you" - authenticiteit als troef
We ontwikkelden het concept om de uiteenlopende types te laten zien die werken bij Bending the Rules. De mensen achter de knoppen kunnen naast programmeren ook BBQ-en, zijn super fit en brouwen hun eigen bier.
Door ludieke fotografie met een acteur zetten we een unieke toon richting nieuw personeel. We speelden in op de authentieke bedrijfscultuur met grappige, opvallende beelden - zoals de insteek dat we een 'chef BBQ' zochten die een goede Angular smaak had, compleet met foto's van coderen tijdens het BBQ-en.
'Na 7 weken kregen we het mooiste compliment dat een marketingbureau kan krijgen: "Zet ze maar uit!" Het doel was bereikt - ze hadden 4 mensen aangenomen en konden er niet meer kwijt.’

Op het laatste moment werd onze Facebook pagina en Ad account geblokkeerd, dus moesten we snel schakelen. Vanwege de tijdsdruk stapten we over op een combinatie van Google (Search & Display) en vacaturebank-advertenties in plaats van Meta.
We creëerden een complete employer branding campagne met stills, animatie/video en een speciale landingpage op een apart subdomein, allemaal in de speelse toon die Bending the Rules onderscheidde van andere IT-werkgevers. De landingpage was volledig afgestemd op de campagne en optimaliseerde de conversie van interesse naar sollicitatie.

HET RESULTAAT

Missie geslaagd in recordtijd
De resultaten overtroffen alle verwachtingen. In slechts 7 weken genereerden we 100 sollicitanten, waarvan ongeveer 45 kwaliteitskandidaten - veel meer dan hun normale instroom.
Het beste bewijs van succes: ze namen alle 4 gezochte developers aan, veel meer dan ze hadden verwacht in zo'n korte tijd.
Na 7 weken kregen we het mooiste compliment dat een marketingbureau kan krijgen: "Zet ze maar uit!" Het doel was bereikt - ze hadden 4 mensen aangenomen en konden er niet meer kwijt.

Van een jaar lang vruchteloos zoeken met dure recruitment bureaus naar een voltallig team in 7 weken - Bending the Rules bewees dat je met de juiste employer branding en creatieve aanpak ook op de krappste arbeidsmarkt de juiste mensen kunt vinden.
CASE:
Bending the Rules
Van een jaar zoeken naar binnen 7 weken resultaat: hoe Bending the Rules hun ontwikkelteam compleet maakte

Personeel vinden in tijden van arbeidskrapte in de IT-sector - wij gaan geen uitdaging uit de weg, maar dit was wel even spannend. Bending the Rules had, zoals ieder IT-bedrijf, een personeelsprobleem dat ze een jaar lang niet hadden kunnen oplossen ondanks dure recruitment bureaus.
CIJFERS

+100
Sollicitanten in 7 weken

+4
Nieuwe personeelsleden aangenomen in 7 weken.
UITDAGING
Bending the Rules zocht 4 developers om hun team uit te breiden, maar had dit al een jaar lang tevergeefs geprobeerd samen met dure recruitment bureaus die hoofdprijzen rekenden. Ze zochten een alternatieve methode om zelf mensen te werven in plaats van te betalen per developer.
De uitdaging was complex: niet alleen was er veel concurrentie om personeel, de eisen van developers zijn ook hoog - salaris, werkomgeving, uitdaging, remote work mogelijkheden. Je moet er echt uitsteken om de goede mensen aan te trekken.

Daarnaast was de doelgroep zelf lastig te benaderen door het gespecialiseerde karakter van IT-mensen: hoge kennis, intelligentie, en vaak niet de meest sociaal 'outgoing' types die makkelijk te bereiken zijn via traditionele kanalen.
ACTIE
meta
"You do you" - authenticiteit als troef
We ontwikkelden het concept om de uiteenlopende types te laten zien die werken bij Bending the Rules. De mensen achter de knoppen kunnen naast programmeren ook BBQ-en, zijn super fit en brouwen hun eigen bier.
Door ludieke fotografie met een acteur zetten we een unieke toon richting nieuw personeel. We speelden in op de authentieke bedrijfscultuur met grappige, opvallende beelden - zoals de insteek dat we een 'chef BBQ' zochten die een goede Angular smaak had, compleet met foto's van coderen tijdens het BBQ-en.
'Na 7 weken kregen we het mooiste compliment dat een marketingbureau kan krijgen: "Zet ze maar uit!" Het doel was bereikt - ze hadden 4 mensen aangenomen en konden er niet meer kwijt.’

Op het laatste moment werd onze Facebook pagina en Ad account geblokkeerd, dus moesten we snel schakelen. Vanwege de tijdsdruk stapten we over op een combinatie van Google (Search & Display) en vacaturebank-advertenties in plaats van Meta.
We creëerden een complete employer branding campagne met stills, animatie/video en een speciale landingpage op een apart subdomein, allemaal in de speelse toon die Bending the Rules onderscheidde van andere IT-werkgevers. De landingpage was volledig afgestemd op de campagne en optimaliseerde de conversie van interesse naar sollicitatie.

HET RESULTAAT

Missie geslaagd in recordtijd
De resultaten overtroffen alle verwachtingen. In slechts 7 weken genereerden we 100 sollicitanten, waarvan ongeveer 45 kwaliteitskandidaten - veel meer dan hun normale instroom.
Het beste bewijs van succes: ze namen alle 4 gezochte developers aan, veel meer dan ze hadden verwacht in zo'n korte tijd.
Na 7 weken kregen we het mooiste compliment dat een marketingbureau kan krijgen: "Zet ze maar uit!" Het doel was bereikt - ze hadden 4 mensen aangenomen en konden er niet meer kwijt.

Van een jaar lang vruchteloos zoeken met dure recruitment bureaus naar een voltallig team in 7 weken - Bending the Rules bewees dat je met de juiste employer branding en creatieve aanpak ook op de krappste arbeidsmarkt de juiste mensen kunt vinden.
LET'S MEET
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.
LET'S MEET
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.
LET'S MEET
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.