Case: Club 9

EEN WAKE UP CALL VOOR MARKETEERS

De Donald Duck, een maaltijdbox en zelfs een fiets, tegenwoordig heb je overal een abonnement voor. Maar maandelijks betalen voor je matras? Is daar een markt voor?

Wat is Club 9?

Club 9 biedt een goede nachtrust aan als een service. Voor een vaste prijs per maand lig je altijd op het juiste matras en kun je zorgeloos slapen. Helemaal geen gek idee als je bedenkt dat de gemiddelde Nederlander veel te lang ligt op een matras en pas aan vervangen denkt als het al te laat is. Het is alleen de vraag, wie ligt daar wakker van?

Wat was de uitdaging?

Club 9 biedt al drie jaar lang het matrassenabonnement aan, en niet zonder succes. Maar wij waren ervan overtuigd, dat de echte doelgroep, het ware potentieel nog wakker moest worden geschud. Samen met Club 9 hebben we de online kanalen opnieuw ingericht en gestructureerd. En dat hebben we geweten… Het valt niet mee om van de een op andere dag een grote webshop, die gelinkt is aan verschillende social kanalen opnieuw in te richten.

Gedroomde resultaten

Slapeloze nachten heeft het niet opgeleverd, want na 1 week hadden we al meer overzicht en structuur. In week 2 draaiden we de grootste omzet van het jaar, om het in week 3 nog een keer te herhalen.

Om deze resultaten te bereiken hebben we de online kanalen gereorganiseerd en specifiek gericht op matrassen en boxsprings. Zo hebben we advertenties beter afgestemd op de doelgroep en het product beter laten zien, maar bovenal hebben we goede nachtrust als een service beter inzichtelijk gemaakt. Dankzij de inzet van o.a. video ads, Still Ads op Google Ads en Facebook ads kopen mensen geen matras meer, maar nemen ze een abonnement.

Je mag ons wakker bellen

En nu de doelgroep wakker is geschud gaan we door, want er valt nog veel meer te winnen voor Club 9. Is er een probleem of uitdaging waar jij als ondernemer of marketeer van wakker ligt? Neem dan contact met ons op.