CASE:

Natural Heroes

Focus op topproducten levert 89% meer bestellingen voor Natural Heroes

Natural Heroes is een Nederlands merk en webshop dat 100% natuurlijke, ongeraffineerde en biologische ingrediënten en grondstoffen verkoopt voor zelfgemaakte huid- en haarverzorgingsproducten. Met meer dan 1.000 verschillende oliën, boters en klei helpen ze mensen hun eigen verzorgingsproducten te maken en 'heldenreizen' te starten naar een gezonde, duurzame levensstijl.

CIJFERS

+89%

meer bestellingen (vs periode ervoor)

+78%

omzetgroei

UITDAGING

Natural Heroes benaderde Alive & Kicking in de zomer van 2023 tijdens een periode van grote veranderingen. Het bedrijf stond op het punt te verhuizen en de eigenaar wilde de productie strak trekken. Hij wilde zich kunnen focussen op wat hij het beste kon: nieuwe producten ontwikkelen en de operatie optimaliseren. Met een assortiment van meer dan 1.000 producten was het beheren van effectieve online advertising te tijdrovend geworden om zelf bij te houden.

De uitdaging lag niet zozeer in problemen met de huidige aanpak, maar in de complexiteit van het assortiment. Met zoveel verschillende producten was het lastig om te bepalen waar het advertentiebudget het meest effectief ingezet kon worden. De eigenaar zocht specialisten die de advertising konden overnemen zodat hij zich kon richten op productinnovatie.

ACTIE

META

GOOGLE

Datafocus en creatieve diversiteit

We doken direct in de data via TripleWhale om inzicht te krijgen in de werkelijke prestaties van het uitgebreide assortiment. Uit deze analyse identificeerden we de top 10-20 best presterende producten waar we onze focus op legden.

Bij Google Shopping en Performance Max campagnes brachten we juist meer complexiteit aan door goed presterende producten te isoleren en daar aggressiever op te bieden. Dit zorgde voor efficiëntere budgetbesteding op de producten die echt resultaat opleverden.

'Cruciaal was de omslag in creatieve strategie. In plaats van focussen op het negatieve pijnpunt van oude, vieze matrassen, gingen we luxueus adverteren voor een mooie nieuwe boxspring.’

Op creatief vlak ontwikkelden we samen een diverse mix van advertentieconcepten: social proof van tevreden klanten, DIY-tutorials van de founder zelf, en product-focused content waarbij we specifieke ingrediënten highlight met feature callouts.

We ondersteunden ook actief productlaunches met complete ad sets voor nieuwe producten zoals NO BS Deo, Buttery Lipbalm en Bath Bombs. Hiervoor produceerden we zowel video's, motion graphics als statische beelden, gebruikmakend van hun packshots en 3D-visualisaties.

HET RESULTAAT

Significante groei in bestellingen

De resultaten waren duidelijk meetbaar. Over de periode van onze samenwerking realiseerden we 89% meer bestellingen vergeleken met de periode ervoor, terwijl de omzet steeg met 78%.


Door de focus aan te brengen op de best presterende producten uit het uitgebreide assortiment, konden we het advertentiebudget veel effectiever inzetten. De eigenaar kreeg de ruimte die hij zocht om zich te concentreren op productinnovatie, terwijl wij zorgden voor stabiele groei in de online verkoop.

Na een jaar productieve samenwerking besloot Natural Heroes om de advertising weer intern op te pakken, met de kennis en structuur die we samen hadden opgebouwd als fundament voor verdere groei.

CASE:

Natural Heroes

Focus op topproducten levert 89% meer bestellingen voor Natural Heroes

Natural Heroes is een Nederlands merk en webshop dat 100% natuurlijke, ongeraffineerde en biologische ingrediënten en grondstoffen verkoopt voor zelfgemaakte huid- en haarverzorgingsproducten. Met meer dan 1.000 verschillende oliën, boters en klei helpen ze mensen hun eigen verzorgingsproducten te maken en 'heldenreizen' te starten naar een gezonde, duurzame levensstijl.

CIJFERS

+89%

meer bestellingen (vs periode ervoor)

+78%

omzetgroei

UITDAGING

Natural Heroes benaderde Alive & Kicking in de zomer van 2023 tijdens een periode van grote veranderingen. Het bedrijf stond op het punt te verhuizen en de eigenaar wilde de productie strak trekken. Hij wilde zich kunnen focussen op wat hij het beste kon: nieuwe producten ontwikkelen en de operatie optimaliseren. Met een assortiment van meer dan 1.000 producten was het beheren van effectieve online advertising te tijdrovend geworden om zelf bij te houden.

De uitdaging lag niet zozeer in problemen met de huidige aanpak, maar in de complexiteit van het assortiment. Met zoveel verschillende producten was het lastig om te bepalen waar het advertentiebudget het meest effectief ingezet kon worden. De eigenaar zocht specialisten die de advertising konden overnemen zodat hij zich kon richten op productinnovatie.

ACTIE

META

GOOGLE

Datafocus en creatieve diversiteit

We doken direct in de data via TripleWhale om inzicht te krijgen in de werkelijke prestaties van het uitgebreide assortiment. Uit deze analyse identificeerden we de top 10-20 best presterende producten waar we onze focus op legden.

Bij Google Shopping en Performance Max campagnes brachten we juist meer complexiteit aan door goed presterende producten te isoleren en daar aggressiever op te bieden. Dit zorgde voor efficiëntere budgetbesteding op de producten die echt resultaat opleverden.

'Cruciaal was de omslag in creatieve strategie. In plaats van focussen op het negatieve pijnpunt van oude, vieze matrassen, gingen we luxueus adverteren voor een mooie nieuwe boxspring.’

Op creatief vlak ontwikkelden we samen een diverse mix van advertentieconcepten: social proof van tevreden klanten, DIY-tutorials van de founder zelf, en product-focused content waarbij we specifieke ingrediënten highlight met feature callouts.

We ondersteunden ook actief productlaunches met complete ad sets voor nieuwe producten zoals NO BS Deo, Buttery Lipbalm en Bath Bombs. Hiervoor produceerden we zowel video's, motion graphics als statische beelden, gebruikmakend van hun packshots en 3D-visualisaties.

HET RESULTAAT

Significante groei in bestellingen

De resultaten waren duidelijk meetbaar. Over de periode van onze samenwerking realiseerden we 89% meer bestellingen vergeleken met de periode ervoor, terwijl de omzet steeg met 78%.


Door de focus aan te brengen op de best presterende producten uit het uitgebreide assortiment, konden we het advertentiebudget veel effectiever inzetten. De eigenaar kreeg de ruimte die hij zocht om zich te concentreren op productinnovatie, terwijl wij zorgden voor stabiele groei in de online verkoop.

Na een jaar productieve samenwerking besloot Natural Heroes om de advertising weer intern op te pakken, met de kennis en structuur die we samen hadden opgebouwd als fundament voor verdere groei.

CASE:

Natural Heroes

Focus op topproducten levert 89% meer bestellingen voor Natural Heroes

Natural Heroes is een Nederlands merk en webshop dat 100% natuurlijke, ongeraffineerde en biologische ingrediënten en grondstoffen verkoopt voor zelfgemaakte huid- en haarverzorgingsproducten. Met meer dan 1.000 verschillende oliën, boters en klei helpen ze mensen hun eigen verzorgingsproducten te maken en 'heldenreizen' te starten naar een gezonde, duurzame levensstijl.

CIJFERS

+89%

meer bestellingen (vs periode ervoor)

+78%

omzetgroei

UITDAGING

Natural Heroes benaderde Alive & Kicking in de zomer van 2023 tijdens een periode van grote veranderingen. Het bedrijf stond op het punt te verhuizen en de eigenaar wilde de productie strak trekken. Hij wilde zich kunnen focussen op wat hij het beste kon: nieuwe producten ontwikkelen en de operatie optimaliseren. Met een assortiment van meer dan 1.000 producten was het beheren van effectieve online advertising te tijdrovend geworden om zelf bij te houden.

De uitdaging lag niet zozeer in problemen met de huidige aanpak, maar in de complexiteit van het assortiment. Met zoveel verschillende producten was het lastig om te bepalen waar het advertentiebudget het meest effectief ingezet kon worden. De eigenaar zocht specialisten die de advertising konden overnemen zodat hij zich kon richten op productinnovatie.

ACTIE

META

GOOGLE

Datafocus en creatieve diversiteit

We doken direct in de data via TripleWhale om inzicht te krijgen in de werkelijke prestaties van het uitgebreide assortiment. Uit deze analyse identificeerden we de top 10-20 best presterende producten waar we onze focus op legden.

Bij Google Shopping en Performance Max campagnes brachten we juist meer complexiteit aan door goed presterende producten te isoleren en daar aggressiever op te bieden. Dit zorgde voor efficiëntere budgetbesteding op de producten die echt resultaat opleverden.

'Cruciaal was de omslag in creatieve strategie. In plaats van focussen op het negatieve pijnpunt van oude, vieze matrassen, gingen we luxueus adverteren voor een mooie nieuwe boxspring.’

Op creatief vlak ontwikkelden we samen een diverse mix van advertentieconcepten: social proof van tevreden klanten, DIY-tutorials van de founder zelf, en product-focused content waarbij we specifieke ingrediënten highlight met feature callouts.

We ondersteunden ook actief productlaunches met complete ad sets voor nieuwe producten zoals NO BS Deo, Buttery Lipbalm en Bath Bombs. Hiervoor produceerden we zowel video's, motion graphics als statische beelden, gebruikmakend van hun packshots en 3D-visualisaties.

HET RESULTAAT

Significante groei in bestellingen

De resultaten waren duidelijk meetbaar. Over de periode van onze samenwerking realiseerden we 89% meer bestellingen vergeleken met de periode ervoor, terwijl de omzet steeg met 78%.


Door de focus aan te brengen op de best presterende producten uit het uitgebreide assortiment, konden we het advertentiebudget veel effectiever inzetten. De eigenaar kreeg de ruimte die hij zocht om zich te concentreren op productinnovatie, terwijl wij zorgden voor stabiele groei in de online verkoop.

Na een jaar productieve samenwerking besloot Natural Heroes om de advertising weer intern op te pakken, met de kennis en structuur die we samen hadden opgebouwd als fundament voor verdere groei.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.