CASE:

Taptoe België

Van crisis naar uitverkocht: hoe Taptoe België weer vol vertrouwen groeit

Taptoe België organiseert het grootste en meest plezierige internationale indoor muziekevenement in België. Bands en artiesten, van kleine groepen tot grote namen, komen samen in één arena voor een onvergetelijke avond in Oostende. Maar in 2022 stond het voortbestaan van dit iconische evenement onder druk.






CIJFERS

95-100%

Verkoopratio van evenementen van 2022-2025

+5.000

Email adressen verkregen met nieuwe website en inschrijf formulieren.

UITDAGING

Taptoe België kwam bij ons terecht in een kritieke situatie. Net uit de coronaperiode moesten ze terugschakelen van twee evenementen (Lommel en Oostende) naar één evenement in Oostende. Daarnaast hadden ze een teleurstellende ervaring achter de rug met een eerdere marketingpartij.


In mei 2022 stond er een groot probleem: het najaarsevenement met drie dagen voorstellingen moest 5.000 kaarten verkopen in slechts vier maanden tijd. De kaartverkoop liep dramatisch achter en op de huidige koers zouden ze het niet halen.

De situatie die we aantroffen was chaotisch: geen duidelijk plan, geen metingen, en advertenties die geen resultaat opleverden. Ondanks dat Taptoe België een sterke aanwezigheid had op Facebook met veel organische interactie, werd dit potentieel niet benut voor gestructureerde kaartverkoop.

ACTIE

meta

email marketing

Structuur en snelheid onder tijdsdruk

We pakten de uitdaging systematisch aan onder enorme tijdsdruk. Eerst brachten we structuur aan in de campagnes door alles opnieuw in te richten en de metingen correct in te stellen zodat Meta de juiste data zou krijgen.

Vervolgens ontwikkelden we advertenties op basis van alle beschikbare foto's en video's van het evenement. Cruciaal was dat we slim insprongen op hun sterke organische Facebook-aanwezigheid. Onze advertenties zorgden voor veel interactie - delen, comments, likes - wat als een vliegwiel werkte voor de prestaties van de campagnes.

'Van naam tot website in één maand.’

Parallel richtten we email marketing in met Bentonow, een veel kostenefficiëntere oplossing dan hun vorige Mailchimp-setup. We verstuurden gerichte nieuwsbrieven om de kaartverkoop extra te stimuleren.

In 2023 ontwikkelden en bouwden we een volledig nieuwe website in Framer. We namen de sitemap onder handen, optimaliseerden de gebruikersflow, plaatsten nieuwsbrief-inschrijfformulieren strategisch, en vervingen de oude, trage WordPress site voor een razendsnelle nieuwe versie.

HET RESULTAAT

Van crisis naar structurele groei

De resultaten waren indrukwekkend. Het evenement van najaar 2022 werd voor 95% uitverkocht - een sterke omkering van wat een moeilijke situatie had kunnen worden.


Deze successtory herhaalde zich: in 2023 en 2024 bereikten we consequent uitverkochte evenementen (100% is praktisch onmogelijk vanwege lastig geplaatste stoelen naast het decor).


Het vertrouwen groeide zodanig dat Taptoe België in 2025 weer uitbreidt naar twee evenementen per jaar. Het evenement in Lommel is alweer praktisch uitverkocht, en we zijn goed op weg om dit ook voor Oostende najaar 2025 te realiseren.

De nieuwe website heeft sinds de lancering meer dan 5.000 nieuwe email subscribers opgeleverd, wat een stabiele basis vormt voor toekomstige edities.


Van een organisatie met uitdagingen naar een groeiend evenement met twee locaties - Taptoe België heeft bewezen dat met de juiste marketing-aanpak en website-optimalisatie spectaculaire groei mogelijk is.

CASE:

Taptoe België

Van crisis naar uitverkocht: hoe Taptoe België weer vol vertrouwen groeit

Taptoe België organiseert het grootste en meest plezierige internationale indoor muziekevenement in België. Bands en artiesten, van kleine groepen tot grote namen, komen samen in één arena voor een onvergetelijke avond in Oostende. Maar in 2022 stond het voortbestaan van dit iconische evenement onder druk.






CIJFERS

95-100%

Verkoopratio van evenementen van 2022-2025

+5.000

Email adressen verkregen met nieuwe website en inschrijf formulieren.

UITDAGING

Taptoe België kwam bij ons terecht in een kritieke situatie. Net uit de coronaperiode moesten ze terugschakelen van twee evenementen (Lommel en Oostende) naar één evenement in Oostende. Daarnaast hadden ze een teleurstellende ervaring achter de rug met een eerdere marketingpartij.


In mei 2022 stond er een groot probleem: het najaarsevenement met drie dagen voorstellingen moest 5.000 kaarten verkopen in slechts vier maanden tijd. De kaartverkoop liep dramatisch achter en op de huidige koers zouden ze het niet halen.

De situatie die we aantroffen was chaotisch: geen duidelijk plan, geen metingen, en advertenties die geen resultaat opleverden. Ondanks dat Taptoe België een sterke aanwezigheid had op Facebook met veel organische interactie, werd dit potentieel niet benut voor gestructureerde kaartverkoop.

ACTIE

meta

email marketing

Structuur en snelheid onder tijdsdruk

We pakten de uitdaging systematisch aan onder enorme tijdsdruk. Eerst brachten we structuur aan in de campagnes door alles opnieuw in te richten en de metingen correct in te stellen zodat Meta de juiste data zou krijgen.

Vervolgens ontwikkelden we advertenties op basis van alle beschikbare foto's en video's van het evenement. Cruciaal was dat we slim insprongen op hun sterke organische Facebook-aanwezigheid. Onze advertenties zorgden voor veel interactie - delen, comments, likes - wat als een vliegwiel werkte voor de prestaties van de campagnes.

'Van naam tot website in één maand.’

Parallel richtten we email marketing in met Bentonow, een veel kostenefficiëntere oplossing dan hun vorige Mailchimp-setup. We verstuurden gerichte nieuwsbrieven om de kaartverkoop extra te stimuleren.

In 2023 ontwikkelden en bouwden we een volledig nieuwe website in Framer. We namen de sitemap onder handen, optimaliseerden de gebruikersflow, plaatsten nieuwsbrief-inschrijfformulieren strategisch, en vervingen de oude, trage WordPress site voor een razendsnelle nieuwe versie.

HET RESULTAAT

Van crisis naar structurele groei

De resultaten waren indrukwekkend. Het evenement van najaar 2022 werd voor 95% uitverkocht - een sterke omkering van wat een moeilijke situatie had kunnen worden.


Deze successtory herhaalde zich: in 2023 en 2024 bereikten we consequent uitverkochte evenementen (100% is praktisch onmogelijk vanwege lastig geplaatste stoelen naast het decor).


Het vertrouwen groeide zodanig dat Taptoe België in 2025 weer uitbreidt naar twee evenementen per jaar. Het evenement in Lommel is alweer praktisch uitverkocht, en we zijn goed op weg om dit ook voor Oostende najaar 2025 te realiseren.

De nieuwe website heeft sinds de lancering meer dan 5.000 nieuwe email subscribers opgeleverd, wat een stabiele basis vormt voor toekomstige edities.


Van een organisatie met uitdagingen naar een groeiend evenement met twee locaties - Taptoe België heeft bewezen dat met de juiste marketing-aanpak en website-optimalisatie spectaculaire groei mogelijk is.

CASE:

Taptoe België

Van crisis naar uitverkocht: hoe Taptoe België weer vol vertrouwen groeit

Taptoe België organiseert het grootste en meest plezierige internationale indoor muziekevenement in België. Bands en artiesten, van kleine groepen tot grote namen, komen samen in één arena voor een onvergetelijke avond in Oostende. Maar in 2022 stond het voortbestaan van dit iconische evenement onder druk.






CIJFERS

95-100%

Verkoopratio van evenementen van 2022-2025

+5.000

Email adressen verkregen met nieuwe website en inschrijf formulieren.

UITDAGING

Taptoe België kwam bij ons terecht in een kritieke situatie. Net uit de coronaperiode moesten ze terugschakelen van twee evenementen (Lommel en Oostende) naar één evenement in Oostende. Daarnaast hadden ze een teleurstellende ervaring achter de rug met een eerdere marketingpartij.


In mei 2022 stond er een groot probleem: het najaarsevenement met drie dagen voorstellingen moest 5.000 kaarten verkopen in slechts vier maanden tijd. De kaartverkoop liep dramatisch achter en op de huidige koers zouden ze het niet halen.

De situatie die we aantroffen was chaotisch: geen duidelijk plan, geen metingen, en advertenties die geen resultaat opleverden. Ondanks dat Taptoe België een sterke aanwezigheid had op Facebook met veel organische interactie, werd dit potentieel niet benut voor gestructureerde kaartverkoop.

ACTIE

meta

email marketing

Structuur en snelheid onder tijdsdruk

We pakten de uitdaging systematisch aan onder enorme tijdsdruk. Eerst brachten we structuur aan in de campagnes door alles opnieuw in te richten en de metingen correct in te stellen zodat Meta de juiste data zou krijgen.

Vervolgens ontwikkelden we advertenties op basis van alle beschikbare foto's en video's van het evenement. Cruciaal was dat we slim insprongen op hun sterke organische Facebook-aanwezigheid. Onze advertenties zorgden voor veel interactie - delen, comments, likes - wat als een vliegwiel werkte voor de prestaties van de campagnes.

'Van naam tot website in één maand.’

Parallel richtten we email marketing in met Bentonow, een veel kostenefficiëntere oplossing dan hun vorige Mailchimp-setup. We verstuurden gerichte nieuwsbrieven om de kaartverkoop extra te stimuleren.

In 2023 ontwikkelden en bouwden we een volledig nieuwe website in Framer. We namen de sitemap onder handen, optimaliseerden de gebruikersflow, plaatsten nieuwsbrief-inschrijfformulieren strategisch, en vervingen de oude, trage WordPress site voor een razendsnelle nieuwe versie.

HET RESULTAAT

Van crisis naar structurele groei

De resultaten waren indrukwekkend. Het evenement van najaar 2022 werd voor 95% uitverkocht - een sterke omkering van wat een moeilijke situatie had kunnen worden.


Deze successtory herhaalde zich: in 2023 en 2024 bereikten we consequent uitverkochte evenementen (100% is praktisch onmogelijk vanwege lastig geplaatste stoelen naast het decor).


Het vertrouwen groeide zodanig dat Taptoe België in 2025 weer uitbreidt naar twee evenementen per jaar. Het evenement in Lommel is alweer praktisch uitverkocht, en we zijn goed op weg om dit ook voor Oostende najaar 2025 te realiseren.

De nieuwe website heeft sinds de lancering meer dan 5.000 nieuwe email subscribers opgeleverd, wat een stabiele basis vormt voor toekomstige edities.


Van een organisatie met uitdagingen naar een groeiend evenement met twee locaties - Taptoe België heeft bewezen dat met de juiste marketing-aanpak en website-optimalisatie spectaculaire groei mogelijk is.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.