BRANDING

Een merk werkt alleen als het één geheel vormt: herkenbare uitstraling, consistente tone-of-voice en een verhaal dat je doelgroep direct herkent.

Zonder een stevig fundament wordt een merk al snel een los bundeltje ideeën dat verwatert. Om jouw merk te bouwen bieden wij twee trajecten:

Full Brand DNA

Voor organisaties die vanaf nul willen bouwen of een compleet nieuwe koers inslaan.

  • Onderzoek en kick-off

  • Kitchen review

  • Merkverhaal & Brand DNA

  • Vertaling naar visuele identiteit en website

Full Brand DNA

Voor organisaties die vanaf nul willen bouwen of een compleet nieuwe koers inslaan.

  • Onderzoek en kick-off

  • Kitchen review

  • Merkverhaal & Brand DNA

  • Vertaling naar visuele identiteit en website

Full Brand DNA

Voor organisaties die vanaf nul willen bouwen of een compleet nieuwe koers inslaan.

  • Onderzoek en kick-off

  • Kitchen review

  • Merkverhaal & Brand DNA

  • Vertaling naar visuele identiteit en website

Brand Refresh

Voor merken die al een basis hebben, maar scherper en toekomstbestendig willen worden.

  • Analyse van de huidige identiteit

  • Concurrentieonderzoek

  • Verbetering van logo of brandguide

  • Consistente uitstraling over alle middelen

Brand Refresh

Voor merken die al een basis hebben, maar scherper en toekomstbestendig willen worden.

  • Analyse van de huidige identiteit

  • Concurrentieonderzoek

  • Verbetering van logo of brandguide

  • Consistente uitstraling over alle middelen

Brand Refresh

Voor merken die al een basis hebben, maar scherper en toekomstbestendig willen worden.

  • Analyse van de huidige identiteit

  • Concurrentieonderzoek

  • Verbetering van logo of brandguide

  • Consistente uitstraling over alle middelen

Deze merken gingen je voor

Deze merken gingen je voor

Deze merken gingen je voor

FULL BRAND DNA:

FYNER

Voor Fyner hebben we een complete merkanalyse uitgevoerd: trends en ontwikkelingen in kaart gebracht, de doelgroep en hun drijfveren onderzocht en de concurrentie geanalyseerd. Dit leidde tot het centrale inzicht dat de basis vormt voor hun merk.

Het fundament van Fyner

Van daaruit hebben we samen de positionering bepaald: visie, missie, kernwaarden en het onderscheidend vermogen. We gaven het merk een duidelijke persoonlijkheid met een Jung-archetype en vingen Fyner’s essentie in één krachtige zin.

Van binnen naar buiten

Tot slot vertaalden we dit fundament naar een heldere merkstrategie en communicatie: wat Fyner wil vertellen, hoe ze dat doen en hoe ze hun doelgroep écht raken.

Brandguide

Campaign

Website

"Het unieke aan Alive & Kicking is dat zij ons merk echt positioneren in de markt. De combinatie van een sterke strategie en de meest creatieve content zorgt ervoor dat wij blijven winnen. Nu en in de toekomst."

EMILIO WILLE

Marketing Manager van Fyner

BRAND REFRESH

CLUB 9

Club 9 biedt slaapproducten aan op abonnementsbasis. Als sublabel van Swiss Sense had het merk moeite om te groeien en de juiste doelgroep te bereiken. Wij hebben het DNA en de merkuitstraling opnieuw bekeken en aangescherpt. Soms is geen compleet traject nodig, een gerichte refresh kan al het verschil maken.

Tijdens het traject hebben we de USP’s opnieuw geordend en live getest in de markt. Club 9 positioneerde zich aanvankelijk als ‘groen’ en ‘fris’, maar op basis van ervaring en praktijkresultaten bleek dat juist betaalbare luxe beter werkte: hoog comfort voor een klein bedrag.

Dat inzicht hebben we doorvertaald naar de merkpersoonlijkheid, descriptor, pay-off en tone of voice. Ook de visuele stijl kreeg een update, toegankelijker en eigentijdser, zonder in te leveren op kwaliteit.

Brandguide

Campaign

FULL BRAND DNA

BEWEEGZAAM

Wat ooit begon als Kinder Fysio Centrum Tilburg is uitgegroeid tot een moderne, multidisciplinaire praktijk die klaar is voor de toekomst van de zorg. Omdat ook de zorgsector zich steeds meer moet laten zien aan de consument, was het tijd voor een merk met meer beweeglijkheid.

We ontwikkelden een volledig nieuw merk: van naam, merkpersoonlijkheid en logo tot pay-off en website. Het resultaat is Beweegzaam. Een merk dat staat voor vooruitgang, verbinding en vitaliteit.

Brandguide

FULL BRAND DNA:

FYNER

Voor Fyner hebben we een complete merkanalyse uitgevoerd: trends en ontwikkelingen in kaart gebracht, de doelgroep en hun drijfveren onderzocht en de concurrentie geanalyseerd. Dit leidde tot het centrale inzicht dat de basis vormt voor hun merk.

Het fundament van Fyner

Van daaruit hebben we samen de positionering bepaald: visie, missie, kernwaarden en het onderscheidend vermogen. We gaven het merk een duidelijke persoonlijkheid met een Jung-archetype en vingen Fyner’s essentie in één krachtige zin.

Van binnen naar buiten

Tot slot vertaalden we dit fundament naar een heldere merkstrategie en communicatie: wat Fyner wil vertellen, hoe ze dat doen en hoe ze hun doelgroep écht raken.

Brandguide

Campaign

Website

"Het unieke aan Alive & Kicking is dat zij ons merk echt positioneren in de markt. De combinatie van een sterke strategie en de meest creatieve content zorgt ervoor dat wij blijven winnen. Nu en in de toekomst."

EMILIO WILLE

Marketing Manager van Fyner

BRAND REFRESH

CLUB 9

Club 9 biedt slaapproducten aan op abonnementsbasis. Als sublabel van Swiss Sense had het merk moeite om te groeien en de juiste doelgroep te bereiken. Wij hebben het DNA en de merkuitstraling opnieuw bekeken en aangescherpt. Soms is geen compleet traject nodig, een gerichte refresh kan al het verschil maken.

Tijdens het traject hebben we de USP’s opnieuw geordend en live getest in de markt. Club 9 positioneerde zich aanvankelijk als ‘groen’ en ‘fris’, maar op basis van ervaring en praktijkresultaten bleek dat juist betaalbare luxe beter werkte: hoog comfort voor een klein bedrag.

Dat inzicht hebben we doorvertaald naar de merkpersoonlijkheid, descriptor, pay-off en tone of voice. Ook de visuele stijl kreeg een update, toegankelijker en eigentijdser, zonder in te leveren op kwaliteit.

Brandguide

Campaign

FULL BRAND DNA

BEWEEGZAAM

Wat ooit begon als Kinder Fysio Centrum Tilburg is uitgegroeid tot een moderne, multidisciplinaire praktijk die klaar is voor de toekomst van de zorg. Omdat ook de zorgsector zich steeds meer moet laten zien aan de consument, was het tijd voor een merk met meer beweeglijkheid.

We ontwikkelden een volledig nieuw merk: van naam, merkpersoonlijkheid en logo tot pay-off en website. Het resultaat is Beweegzaam. Een merk dat staat voor vooruitgang, verbinding en vitaliteit.

Brandguide

FULL BRAND DNA:

FYNER

Voor Fyner hebben we een complete merkanalyse uitgevoerd: trends en ontwikkelingen in kaart gebracht, de doelgroep en hun drijfveren onderzocht en de concurrentie geanalyseerd. Dit leidde tot het centrale inzicht dat de basis vormt voor hun merk.

Het fundament van Fyner

Van daaruit hebben we samen de positionering bepaald: visie, missie, kernwaarden en het onderscheidend vermogen. We gaven het merk een duidelijke persoonlijkheid met een Jung-archetype en vingen Fyner’s essentie in één krachtige zin.

Van binnen naar buiten

Tot slot vertaalden we dit fundament naar een heldere merkstrategie en communicatie: wat Fyner wil vertellen, hoe ze dat doen en hoe ze hun doelgroep écht raken.

Brandguide

Campaign

Website

"Het unieke aan Alive & Kicking is dat zij ons merk echt positioneren in de markt. De combinatie van een sterke strategie en de meest creatieve content zorgt ervoor dat wij blijven winnen. Nu en in de toekomst."

EMILIO WILLE

Marketing Manager van Fyner

BRAND REFRESH

CLUB 9

Club 9 biedt slaapproducten aan op abonnementsbasis. Als sublabel van Swiss Sense had het merk moeite om te groeien en de juiste doelgroep te bereiken. Wij hebben het DNA en de merkuitstraling opnieuw bekeken en aangescherpt. Soms is geen compleet traject nodig, een gerichte refresh kan al het verschil maken.

Tijdens het traject hebben we de USP’s opnieuw geordend en live getest in de markt. Club 9 positioneerde zich aanvankelijk als ‘groen’ en ‘fris’, maar op basis van ervaring en praktijkresultaten bleek dat juist betaalbare luxe beter werkte: hoog comfort voor een klein bedrag.

Dat inzicht hebben we doorvertaald naar de merkpersoonlijkheid, descriptor, pay-off en tone of voice. Ook de visuele stijl kreeg een update, toegankelijker en eigentijdser, zonder in te leveren op kwaliteit.

Brandguide

Campaign

FULL BRAND DNA

BEWEEGZAAM

Wat ooit begon als Kinder Fysio Centrum Tilburg is uitgegroeid tot een moderne, multidisciplinaire praktijk die klaar is voor de toekomst van de zorg. Omdat ook de zorgsector zich steeds meer moet laten zien aan de consument, was het tijd voor een merk met meer beweeglijkheid.

We ontwikkelden een volledig nieuw merk: van naam, merkpersoonlijkheid en logo tot pay-off en website. Het resultaat is Beweegzaam. Een merk dat staat voor vooruitgang, verbinding en vitaliteit.

Brandguide

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.

LET'S MEET

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact op met ons voor een kennismaking.